سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلایل ایجاد سروصدا در ماکروفر

 

ماکروفر یک وسیله کاملا کاربردی که قابلیت‌های مختلف پخت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، تا بتوانند براساس نیاز از آن استفاده کنند. این وسیله برقی در استفاده ممکن است دچار مشکلاتی شود، یکی از این مشکلات سروصدا در ماکروفر است. در ادامه به علت‌هایی که باعث بروز چنین مشکلی می‌شوند، می‌پردازیم و مورد بررسی قرار می‌دهیم. پس همراه ما باشید.

دلایل ایجاد سروصدا در ماکروفر 

دلایل شایع سروصدا در مایکروفر

از مشکلات آزاردهنده در ماکروفر ایجاد سروصدا در این دستگاه است، که باعث کلافگی کاربر خواهد شد. علت‌های این مشکل به شرح زیر است:

  • خراب شدندیود
  • لامپمگنترون خراب شده
  • کوپلگردان خراب شده
  • خراب شدنفنخنککننده
  • اختلالدرحرکتسینی

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماکروفر های زیمنس و بروز خرابی در این محصول به شما توصیه می کنیم تا برای تعمیر مایکروفر زیمنس خود از خدمات نمایندگی تعمیر این محصول استفاده کنید.

خراب شدن دیود

در ماکروفر قطعه‌ای مهم بنام دیود وجود دارد، که یکسو کردن ولتاژ ترانس‌های ولتاژ را بر عهده دارد، در واقع برق تناوب AC    را به برق مستقیم DC تبدیل می‌نماید. این قطعه در مسیر ترانس‌های ولتاژ و لامپ مگنتران قرار دارد. اگر اختلالی در خروجی ترانس پیش بیاید، علاوه بر قطع جریان جریانازورودآنبهلامپمگنترانجلوگیری می‌کند، که همین امر باعث ایجاد سروصدا شبیه ویز ویز کردن در ماکروفر خواهد گردید.

خراب شدن دیود 

چنانچه از ماکروفر های ال جی استفاده می کنید و با بروز خرابی در این مصولات مواجه شده اید مطمئن ترین و بهترین راه برای شما استفاده از خدمات نمایندگی تعمیرات ماکروفر ال جی در تهران می باشید.

لامپ مگنترون خراب شده

 قطعه‌ای که در ماکروفر جریان با ولتاژ بالا را دریافت و آن را به گرما تبدیل می‌کند،لامپ مگنترون است. این لامپ با این گرما امواج الکترومغناطیسی را ایجاد می‌نماید، که باعث گرم شدن مواد غذایی خواهد شد. با خرابی این قطعه صدایی شبیه جرقه در ماکروفر ایجاد می‌شود، که باید توسط تعمیرکار مایکروفر مورد بررسی قرار گیرد.

لامپ مگنترون خراب شده 

کوپل گردان خراب شده

دلیل دیگر ایجاد سروصدا در ماکروفر می‌تواند خرابی کوپل گردان باشد، که وظیفه انتقال حرکت چرخشی به سینی را دارد باشد. البته این مشکل در ماکروفر چندان رایج نیست. شما می‌توانید برای بررسی این موضوع سینی و ریل زیر را خارج نموده و این قطعه که دهانه آن شبیه حروف d  که برروی شفت موتور جفت شده را از لحاظ ترک یا پارگی مورد بررسی قرار دهید

کوپل گردان خراب شده 

خراب شدن فن خنک کننده

با حرارتی که لامپ مگنترون ایجاد می‌کند، فن خنک کننده‌ای برای کاهش این حرارت تعبیه شده است. درصورتی که پره‌های این فن گیر کرده باشند باعث ایجاد سروصدا در مایکروفر خواهند شد. برای بررسی این موضوع ابتدا ماکروفر را از برق جدا نموده و سپس جعبه مایکروفر را برداشته و پوشش فن را باز کنید و پره‌های فن را از لحاض شکستگی و خرابی بررسی نمایید.

 خراب شدن فن خنک کننده

در صورت استفاده از ماکروفر آریستون و بروز خرابی در این ماکروفر بهترین و مطمئن ترین گزینه برای تعمیر ماکروفر آریستون شما استفاده از خدمات نمایندگی تعمیر این محصول می باشد.

اختلال در حرکت سینی

سینی فر که غذا برای گرم شدن برروی آن قرار می‌گیرد در صورتی که موارد زیر رخ دهد، دلیل سروصدای ماکروفر می‌تواند از سینی دستگاه باشد:

  1. درست نچرخد
  2. جفت نشدن شیار سینی با خارهای روی کوپل
  3. ترک یا شکستگی سینی
  4. کثیفی ریل سینی

اختلال در حرکت سینی  

درصورت مواجه شدن با سروصدای ماکروفر باید موارد ذکر شده در این مقاله به خوبی بررسی شوند، چنانچه قادر به رفع این مشکل نشدید می‌توانید از تکنسین‌های کاربلد تعمیر لوازم خانگی در تهران کمک بگیرید تا در اسرع وقت و با حضور در محل مشکل شما را برطرف نمایند.